Sunday 30 November 2014

12. nädal - motivatsioon ja distsipliin

Tere jälle.

Uskumatu, kuid juba olen 12 nädalat siin vahvli- ja õluparadiisis ringi askeldanud. Tegelikult on koolitööd jäänud vaid kuni jõuludeni ja siis ongi eksamisessioon. Mootor juba tasakesi soojeneb. Jõuludeks ma kahjuks koju ei tule, lihtsalt pole võimalik, kuid hangin omale vähemalt tikutopsi ja saan oma väikese küünlaga natukesega jõulumeeleolu teha. Paberist lumehelbed sai viimati vist viiendas klassis tehtud, vaja siin vaid käärid ja paber kuskilt hankida :). Siin on loomulikult maa must ja sooja nii 2-10 kraadi ringis.

Nagu ma eelmisel nädalal motivatsioonist kirjutasin, proovisin uut eesmärgistamise meetodit, et ennast natukene efektiivsemalt tööle panna. Tulemus: 25:75. Ehk nädala esimene kolmandik läks väga hästi- sain peaaegu kõik päevaülesanded tehtud, kuid lõpp vajus ära. Mis seal ikka, ei oodanudki uue harjumuse juurutamisest sajaprotsendilist edu. Teadlaste sõnul kulub selle jaoks keskmiselt 28 päeva, varieerub inimeseti. Natuke pahane olin ikka. Eks osad ülesanded jäid ikka enda laiskuse taha pidama ka, kuid kui probleem algpõhjus on identifitseeritud on võimalik selle kallal tööd teha ning lõpuks see elimineerida. Proovin nüüd järgmisel nädalal uuesti. Mul on paar uut nippi, mida ma tahan proovida, ning lõppude-lõpuks on parem seda teha praegu kui keset eksameid.

Minu enseotsingute vahelt midagi lõbusamat ka vahele. Selle reedel korraldasid minu buddy'd rahvusvahelise õhtu, mille eesmärgiks oli koguda Erasmustudengid kokku, proovida erinevate maade roogi ja tutvuda kultuuridega nii läbi tantsu kui ka muusika. Ehk ei ole midagi imestada kui ühel hetkel avastasin ennast tantsupõrandalt ühes käes vahvel, teises käes nacho ja jalad vihtumas salsat. Tegelikult väga rahvusvaheline see õhtu ei olnud, kuna seal oli leedukas, teksaslane (on see õige eesti keel? :D ) ja mina, eestlane. Ülejäänud olid belglased. Hoolimata väga naisterohkest seltskonnast (mina, üks belgia poiss ja ~10 tüdrukut) oli päris huvitav, nalja sai ning võimaldas vahepeal kogunenud stressi maandada.

Siinsete vahenditega kõige eestilaadsem toit: 24 kartuli- ja koorekotletti suitsujuustutükiga.

Sporti sa ka viimaks ometi kõvasti tehtud. Tai-chi (eelviimane kord mul käia), kaks korda ujumas (~1,5 km) ja siis poolteist tundi jalgpalli otsa tegid minust ikka laupäevaks ikka täitsa seebi. Oleksin peaaegu siesta tahtnud teha nagu hispaanlased soovitasid. Aga ma tean- kui ma kord päeva ajal silma kinni lasen siis olen ma ärgates veel unisem. Lisaks veel ajab see minu niigi olematu unerütmi sassi. Tõenäoliselt vahetangi oma jõusaali treeningud ujumise vastu- saan palju ühtlasema terve keha treeningu ja hoian raha kokku ;) . Kui järgmisel nädalal kolm korda basseinis saaks käia oleks see super- 6km nädala peale võiks praeguse vormis juures täitsa tehtav olla. Vähem kui tavaliselt, kuid proovin vähemalt.

Rühmatöödega on nagu ikka. Kui ma alguses üritasin inimestele vastu tulla, siis nüüd olen suhteliselt jäiga hoiaku võtnud- ise vastutab oma tegemata tööde eest. Kolm-neli aastat ülikoolis veedetud, vähemalt mingisugune ajaplaneerimise tunnetuski võiks selle aja peale tekkinud olla...

Okei. Ei taha kulm kipras teemaga lõpetada. Ütlen hoopis seda, et ma pean lõputöö peale hakkama mõtlema. Sellel nädala potsatas minu postkasti kiri, kus paluti hääletada kahe erineva lõpuaktuse kuupäeva vahel. Lõpuaktus. Kuupäev. Juba? Jupp aega vaatasin seda kirja ja ausalt öelda ei ole see mulle ikka kohale jõudnud, et lõpetamine võib nii lähedal olla. Loomulikult nagu alati on mul igasuguseid mõtteid ning üks nendest on kahtlus, ei, pigem praktiline kaalutlus, kas ikka see aasta lõpetada. See on suhteliselt keeruline teema ning ma mõtlen selle üle.

Nagu ma lugesin on püha Eestimaa uputatud valmishullusesse. Ma ei saa aru, miks iga aastaga läheb sobiva kandidaadi leidmine, vähemalt minul, järjest raskemaks. Võiks arvata, et kui riik kogenenumaks saab läheb aastatega lihtsamaks, kuid ikka suudab keegi lõpuks mingi supi kokku keerata. Ei tea. Nagu kunagi saunas sai räägitud- selle asemel, et ehteestlaslikult nina krimpsus soiguda, tuleb ise noorte erakond luua. 1000 liiget ja asi ants :D.

Püsige soojas ja säilitage kainet meelt.
Dain

No comments:

Post a Comment