Sunday 14 December 2014

14. nädal - lennundusmuuseum ja Tartu vaim

Tere jälle.

Eksamid ja talv hiilib ka siin vaiksel lähemale. Väljas on juba päris jahe ja kui Brittidelt vihma ja tuult tuleb on kõik kokku täitsa krõbe. Esimesed eksamid hakkavad juba järgmisel nädalal: flaami keel kohe homme hommikul (suuline), kultuuridevahelisesuhtluse grupitöö kaitsmine neljapäeval ja rahvusvahelise turunduse viski turustusplaani esitamine reedel. Kuskile sinna vahele pean kaks teist grupitöö kogunemist ära mahutama.

Esmaspäeval oli teine vehklemistrenn. Nüüd sai jälle täiega pandud. Tegime sellist harjutust, kus üks ründab hoides relva ees ja tehes sammu, teine peab võtma kaitse ja kiirelt uuesti sammuga ründama. Esimene astub kaitsega sammu tagasi ja kõik kordub. Eesmärk on teha nn. kaitse-vastus, tunnetada vastase distantsi ja teha torge. Aeglaselt on kõik kena, kuid kui kiirelt seda teha näeb see päris hull kolkimine välja. Lõbus :D. Viimaseks trenniks lubati mulle täisvarustus hankida- siis võiks juba väikese võistluse teha. Saab võrrelda vene-eesti vehklemisstiili belgia omaga.

Teisipäeval sain ühe oma grupitöö jooksma lõpuks. Tuli välja, et kogu uhke organisatsiooni- ja inimresursiteooria taga olin ma ära unustanud põhilise komponendi- kommunikatsiooni. Täpsemalt olin oma rühmakaaslastega suhtlemiseks valinud vale meetod- kui minu arust said kõik asjad tehtud ja räägitud Internetis, siis nad töötasid kõige paremini silmast-silma suheldes. Selle tõttu mõistsime üksteist erinevalt, tekkisid arusaamatused ja nii need asjad allamäge läksid. Kui uued suhtluskanalid valisime ja avatult probleemidest rääksime saime töö jälle käima. Ausus ja otsene suhtlus - kaks väärtust, mida ma kõrgelt hinda, ja ometigi libastusin. Hea kogemus sellegipoolest.

Sellel samal päeval oli mul ka ettekanne Eesti finantssüsteemist. Andsin lühikese ülevaate pangandus- ja aktsiaturust ning lõpetasin põhjuste loeteluga, miks peaks Eestisse investeerima. Ausalt öelda tundub Eesti siit väljastpoolt vaadates väga ahvatlev- odav tööjõukulu (866€ keskmine palk - 1946€ Belgias [neto]), e-riik, e-kodakondus. Küsisin ka nende käest kui lihtne on Belgias firmat teha ning kui ütlesin, et Eestis on kiirusrekord ~5minutit (EASi esindaja rääkis kunagi loengus) läksid kõigil silmad suureks ja loenguruumist kostus ohkeid. Uhke on olla eestlane.

Kolmapäeval sai minu eelmise nädala missiooni eduka lõpplahenduse. Nimelt otsustasin Belgia postisüsteemist läbi murda, et lõpuks ikka pakk Eesti poole läkitada. Postindus pole tavaliselt väga keeruline, kuid see teha flaamikeelseks on ikka hull küll. Tuli välja, et on erinevad tariifid kui kasutada karpe, suuri ümbrikke ja nn. turvalisi ümbrikke. Lõpphind sõltub veel ka asjukohast ja kaalust ning vastav pakend tuleb valida kas Belgia siseseks või rahvusvaheliseks saadetiseks.Huh. Mis seal ikka, võtsin postkontoris vist kokku kolm korda järjekorranumbrit, küsisin palju lolle küsimusi ja kuigi ma lõpuks 40 grammiga natuke puusse panin (oleksin võinud natuke šokolaadi vähemaks süüa, et odavam tuleks, kuid mul hakkas kahju), sai pakk saadetud ja kuus päeva hiljem see ka kohale jõudis. ;)

Neljapäevast teisipäevani näitan oma perele Belgiat. Oleme jõudnud külastada Brüsselit ja Genti- sellised tavalised turismikohad ja nautukese hulkunud pisikestes poodides. Pagana külm on ringi jalutada, kuid õnneks pole kohvikutest siin puudus. Külastasime ka lennundusmuuseumi! :D Minul loomulikult terve päev nägu kõrvuni. Väike angaar, kuid otsast-otsani õhusõidukeid täis. Nii äge. Pilte on ka, kuid kuna venna telefon juksib, siis läheb natuke aega, kui ma need üles jõuan panna. Pärast lennundusmuuseumi kohtasime ka oma teel hr. Ansipit, kellega rääksime loomulikult natukese lennukitest ja soovisime üksteisel jõudu. Eesti asi.


Angaaritäis lennukeid
Peale selle, et minu külmkapp nüüd sõna otseses mõttes upub verivorstidesse, MUSTA leiba ja hapukapsasse, ei juhtunud midagi muud väga huvitavat. Jõuludeks olen ma valmistunud. Või noh, arvestades seda toidukogust siis vähemalt aasta aega ei peaks ma enam poes käima. Aitäh.

Vooditäis Eestit.
PS. Tänu Eesti tahvlinätsule sain oma paberist lumehelbed üles panna. Iga advendi kohta üks. Tekitab natukesegi lume tunde.

Hoidke mütsidest kinni ja valgeid jõule,
Dain

No comments:

Post a Comment